BIG PICTURES
A Big Picture-ök lehetővé teszik a  jövőkép, stratégia, értékrend, cégtörténet és a folyamatok egyértelmű kommunikációját.

Egy Pillanat alatt áttekinthető, egyszerű képet alkotunk. 

Hide box
Többet akarok tudni!
A Big Pictures (más néven Rich Pictures) nem csak egy kép, hanem egy közös gondolkodási folyamat, melynek eredménye egy vagy több méretes grafika, amelyek magukba foglalják a beszélgetések, vállalati történetek esszenciáit. Az ügyfeleinkkel szoros együttműködésben készített „Big Picture”-ök felgyorsítják a szervezeti tanulást, strukturálják a belső kommunikációs és tudás-menedzsment folyamatokat.

Bár a vizuális jegyzetelés és a Big Pictures folyamatok végeredménye is egy vagy több látványos plakát, a vizuális jegyezet egy többé-kevésbé spontán lenyomat, ezzel szember a Big Pictures elemeiben és struktúrájában is gondosan tervezett, kiérlelt vizuális konstruktum.

JÖVŐKÉP

„Semmilyen szél nem kedvez annak, aki nem tudja, melyik kikötőbe tart.”  SENECA

Hogyan beszélgetünk a jövőnkről és hogyan kommunikáljuk a jövőképet?

A közös munka és az iterációk során a tervek, ötletek és célkitűzések sokaságából közösen hozunk létre egy letisztult víziót, ami lerajzolva segíti a mindennapokban a távolabbi célok szem előtt tartását.

CÉGTÖRTÉNET

Hogyan kommunikáljuk eredményeinket?

Mire vagyunk büszkék?

A vállalat, szervezet, intézmény vagy projekt életútjának ábrázolása. A cégtörténettel a szervezeti sikerek, mérföldkövek, fontos adatok, szereplők, a fejlődés szakaszai és a leküzdött akadályok is megjeleníthetők önmagunk, az új munkatársak, partnereink vagy ügyfeleink számára.

RENDSZERTÉRKÉP

Hogyan mutatjuk be a vállalat alrendszereit?

Mi segít eligazodni az új munkatársaknak a cégben?

A vállalatnak, mint működő szervezetnek és a benne rejlő értékteremtő folyamatoknak a bemutatása: rendszerek, kapcsolatok, funkciók és folyamatok feltérképezése, hogy átláthatóvá és megmutathatóvá váljon a szervezet működése.

STRATÉGIAI TÉRKÉP

Hogyan támogassuk a változási folyamatainkat?

A Stratégiai térképek lényegre törően foglalják össze a vállalatban tervezett változási folyamatokat. A stratégiai döntések nyomán létrejövő vizuális struktúra (azaz a folyamat lépései és érintettjei) mindenki számára világossá teszi a lépéseket, és a felelősöket, amivel nagyban hozzájárulunk a folyamat zökkenőmentes lebonyolításához.

ÉRTÉKTÉRKÉP

Hogyan kommunikáljuk értékeinket? 

Miért szeretünk itt dolgozni, mire vagyunk büszkék? 

A szervezet számára kiemelkedően fontos értékek, és történetek vizuális megjelenítése, mely világítótoronyként folytonos iránymutatást és megbízható alapot ad a dolgozóknak mindennapi döntéseik meghozatalában.

Kérdések és válaszok:
Hide Box
1. Hogy készül a Big Picture?
A Big Picture készülhet az ügyfélnél, ebben az esetben az előzetes egyeztetés után, a helyszínen résztveszük a megbeszélésen, worksopon, igény szerint facilitáljuk a folyamatot és folyamatosan jegyzetelünk, vázlatokat készítünk, javaslatot dolgozunk ki a tervezett Big Picture struktúrájára. A Big Picture a legtöbb esetben cégtörténet, stratégiák, jövőképek, értéktérképek, vagy valamilyen változás bevezetését támogatják.

A tartalmakat megadott, vagy általunk kiatalált szempont szerint rendszerezzük, megtervezzük a struktúrát, elrendezzük a részeket a struktúrában. Az elkészült vázlatokat átbeszéljük, értékeljük, módosítjuk és utána három-négy lépésben elkészítünk egy ceruzavázlatot, egyeztetjük az ügyféllel, módosítjuk, ha szükséges, majd elkészítjük a filckihúzott vázlatot, amit elfogadás után a színzés és véglegesítés követ.

A Big Picture (vagy ahogyan az angolok mondják Rich Picture) készülhet nálunk a stúdióban is,  ilyenkor az ügyfelet meglátogatva, begyűjtjük a tartalmakat, a helyszínen a konzultáció során vázlatokat készítünk vagy feldolgozzuk a hozzánk érkező  anaygokat. Ez után elkészítjük az első vázlattól a végleges kiszínezett verziót és aztán szállítjuk le az ügyfélnek. Innentől kezdve ezek természetesen módosulhatnak, lehet belőle társasjátékot készíteni asztali templétet, papír prezit vagy digitális prezentációt, ahol a vezető az egyes elemek animálásával, felvillantásával egy időben tudja prezentálni a vállalati stratégiát, vagy az adott egységnek a stratégiáját. Ebben a stúdióban készülő big Picturök esetében minimálisan két hét átfutási idővel lehet számolni.

2. Mi lesz az elkészült rajzokkal?
Ha a rendezvényen el tudtuk készíteni a Big Picture-t akkor fotózás után becsomagoljuk és át is adjuk őket.   

A vállalati identitás számos területével foglalkozunk: évente tucatnyi és egyre több nagyvállalati stratégiát, jövőképet, cégtörténetet, értékrendet segítünk tartalmilag megformálni és átláthatóvá, közérthetővé, azaz könnyen kommunikálhatóvá tenni. A Big Picture-ök, mint az északi csillag vezetik a szervezet gondolkodását és a támogatják a döntéshozatalt. Ezeket a “drágaköveket” ügyfeleink különböző méretekben, formátumokban, de mindig jól láthatóan helyezik el a vállalatban.

3. Tényleg elkészítitek a Big Picture-t a rendezvényen / nálunk a helyszínen?
Igen, ez abszolút lehetséges, de valamit ki kell fejtenünk:
A fent leírt 5 lépéses konzultatív folyamat manuális rajzolással elkészülhet a helyszínen* is, ami lehet a rendezvény: Offsite, Stratégiai WS, Évértékelő Műhely, stb, vagy bent a „gyárban”, irodavázban.

*Annyiban pontosítunk, ami miatt nem egészen a rendezvény alatt készülnek ezek a Stratégiai jövőkép alatt, mert inkább általában a rendezvényt követően készül a látható része, de természetesen a helyszínen. Az előadásokat, beszélgetéseket hallgatjuk, vizuális jegyzeteket, vázlatokat készítünk, és kigyűjtjük a „Story”-t a mondatokból, majd a résztvevőkkel, vezetőséggel konzultálva az 5 lépéses folyamatban elkészítjük a stratégiát, vagy jövőképet.

4. Szeretnénk az ünnepségünkön átadni a Big Picture-t. Elkészülhet ez a rendezvény előtt?
Természetesen.
Ekkor a „hagyományos” grafikai tervezési folyamat jön szóba: számos előzetes konzultáció során haladva: akár helyszínen, akár online formában.
Konzultálhatunk akár egy vagy több tucatnyi munkatárssal, készülhet A3 méretű összefoglaló is, vagy akár egy több méteres cégtörténet is.
A vázlatolástól, a struktúra feltöltésén keresztül, a végsőkig kidolgozott analóg, vagy digitális plakát határidőre való elkészítéséig és postázásáig: mindent megoldunk…
…csak kezdjük el időben!
5. Mennyi ideig tart egy Big Picture Készítése?
Ahogy feljebb kifejtettem: a helyszínen elkészülő Big Picture-ök a leggyorsabbak: gyakorlatilag órák alatt elkészül, tehát „másnap”, vagyis „már hétfőn” ki is tehető a cégnél.
A standard, normál átfutási idő hozzávetőlegesen 1 hét.
A több méteres, akár száz feletti történetet, elemi rajzot tartalmazó Cégtörténetek, vagy a jelentős, globális divíziót érintő, teljes stratégiai transzformációt feldolgozó Big Picture-ök evolutív fejlődése pedig természetesen akár 1-2 hónapig is tarthat.
6. Nekünk rendkívül fontos a Corporate Branding. Tudjátok követne a benne foglaltakat?
Mi sem természetesebb.
Minden nagyvállalati partnerünknek megvannak az előírásai, és szorosan követjük az arculati kézikönyvben foglaltakat.

Kiterjedhet ez a Logók és színek használatára, Mit NEM ábrázolunk, stb.
Digitális tervezés esetén még a megadott fontokat is használhatjuk a Plakáton.

Analóg rajzolásnál a közel 100 féle színű, akár keverhető tintát tartalmazó filctollainkkal pedig bármit megoldunk.

7. Legyen a Big Picture meglepetés, vagy inkább széles körben egyeztessünk róla?
…az attól függ: mit szeretnétek és hogy szervezzük meg a rendelkezésre álló időt, energiát!

Mi jobban hiszünk a nyitott, transzparens, engagement alapú folyamatok erejében, és azt is tapasztaljuk, hogy ezek több, jobb energiát hoznak a folyamatokba, valamint növelik az elköteleződést.
Mit jelent ez a gyakorlatban?
Készítünk ajándékokat is, amik mintegy a cégtörtét egy-egy fejezetét foglalják össze.
Nyilván itt a megajándékozni vágyott vezetőt nem kérdezzük mert, hogy ő szerinte mi legyen ezen a plakáton, de mindenképpen megkérdezzük – legalább közvetlen munkatársakat: milyen történetek fontosak számukra…

Egy jelentős cégtörténet előzetes feldolgozása során viszont nemigen van lehetőség arra, hogy mindenkit megkérdezzünk: így ez egy előkészítő team-re hárul, hogy interjúzzon, kutasson és szűrje az adatokat.

Viszont ha már van Off-Site (mármint ha megint lesz a pandémia után) – akkor az a vizuális facilitálás eszközeivel gyakorlatilag csak néhány plusz perc, vagy csak kisebb szervezési kérdés, hogy a terveket, vázlatokat hozzáférhetővé tegyük a „sokak” számára és ők is reflektáljanak, hozzátegyenek, ötletéljenek, véleményezzenek.

Érdemes hát egyeztetni erről is – hogy lehet közössé tenni e nagyszerű vizuális összefoglalókat!