Egy Pillanat alatt áttekinthető, egyszerű képet alkotunk.
Hide box
Többet akarok tudni!
Bár a vizuális jegyzetelés és a Big Pictures folyamatok végeredménye is egy vagy több látványos plakát, a vizuális jegyezet egy többé-kevésbé spontán lenyomat, ezzel szember a Big Pictures elemeiben és struktúrájában is gondosan tervezett, kiérlelt vizuális konstruktum.
JÖVŐKÉP
Hogyan beszélgetünk a jövőnkről és hogyan kommunikáljuk a jövőképet?
A közös munka és az iterációk során a tervek, ötletek és célkitűzések sokaságából közösen hozunk létre egy letisztult víziót, ami lerajzolva segíti a mindennapokban a távolabbi célok szem előtt tartását.
CÉGTÖRTÉNET
Mire vagyunk büszkék?
A vállalat, szervezet, intézmény vagy projekt életútjának ábrázolása. A cégtörténettel a szervezeti sikerek, mérföldkövek, fontos adatok, szereplők, a fejlődés szakaszai és a leküzdött akadályok is megjeleníthetők önmagunk, az új munkatársak, partnereink vagy ügyfeleink számára.
RENDSZERTÉRKÉP
Mi segít eligazodni az új munkatársaknak a cégben?
A vállalatnak, mint működő szervezetnek és a benne rejlő értékteremtő folyamatoknak a bemutatása: rendszerek, kapcsolatok, funkciók és folyamatok feltérképezése, hogy átláthatóvá és megmutathatóvá váljon a szervezet működése.
STRATÉGIAI TÉRKÉP
A Stratégiai térképek lényegre törően foglalják össze a vállalatban tervezett változási folyamatokat. A stratégiai döntések nyomán létrejövő vizuális struktúra (azaz a folyamat lépései és érintettjei) mindenki számára világossá teszi a lépéseket, és a felelősöket, amivel nagyban hozzájárulunk a folyamat zökkenőmentes lebonyolításához.
ÉRTÉKTÉRKÉP
Miért szeretünk itt dolgozni, mire vagyunk büszkék?
A szervezet számára kiemelkedően fontos értékek, és történetek vizuális megjelenítése, mely világítótoronyként folytonos iránymutatást és megbízható alapot ad a dolgozóknak mindennapi döntéseik meghozatalában.
Rólunk mondták
Ulrica Fearn, DIAGEO SSC – General Manager
Rólunk mondták
Bokor Attila és Szentandrási Gergely – OD Partner Kft.
Rólunk mondták
Dudás Júlia, Marketing Specialist – KPMG Hungária Kft.
Rólunk mondták
Sziklai Klára – HR Szakértő
Rólunk mondták
Konczos Dávid, Elnökhelyettes (2017-2018) – AIESEC BCE
Rólunk mondták
Dr. Gelléri Péter, elnök – Családi Vállalat Akadémia
Rólunk mondták
Németh Gergely, ügyvezető – Corporate Values Szervezetfejlesztési és Vezetési Tanácsadó Kft.
Rólunk mondták
Sarkadi Szabolcs, K&H Bank- szenior képzési tanácsadó
Rólunk mondták
Melanie Currie, Nottingham Trent University
Rólunk mondták
BENEDEK Lilla, ABESSE Informatikai Tanácsadó Zrt. – HR Manager
Rólunk mondták
Dudás Júlia, KPMG Hungária Kft. – Marketing Specialist
Rólunk mondták
Dr. Eszes László, T-Systems Zrt. – Vezérigazgató-helyettes
Rólunk mondták
Bokor Attila és Szentandrási Gergely, OD Partner Kft.
Rólunk mondták
Bertalan Tamás, Observans Kft – Ügyvezető Igazgató
Hide Box
1. Hogy készül a Big Picture?
A tartalmakat megadott, vagy általunk kiatalált szempont szerint rendszerezzük, megtervezzük a struktúrát, elrendezzük a részeket a struktúrában. Az elkészült vázlatokat átbeszéljük, értékeljük, módosítjuk és utána három-négy lépésben elkészítünk egy ceruzavázlatot, egyeztetjük az ügyféllel, módosítjuk, ha szükséges, majd elkészítjük a filckihúzott vázlatot, amit elfogadás után a színzés és véglegesítés követ.
A Big Picture (vagy ahogyan az angolok mondják Rich Picture) készülhet nálunk a stúdióban is, ilyenkor az ügyfelet meglátogatva, begyűjtjük a tartalmakat, a helyszínen a konzultáció során vázlatokat készítünk vagy feldolgozzuk a hozzánk érkező anaygokat. Ez után elkészítjük az első vázlattól a végleges kiszínezett verziót és aztán szállítjuk le az ügyfélnek. Innentől kezdve ezek természetesen módosulhatnak, lehet belőle társasjátékot készíteni asztali templétet, papír prezit vagy digitális prezentációt, ahol a vezető az egyes elemek animálásával, felvillantásával egy időben tudja prezentálni a vállalati stratégiát, vagy az adott egységnek a stratégiáját. Ebben a stúdióban készülő big Picturök esetében minimálisan két hét átfutási idővel lehet számolni.
2. Mi lesz az elkészült rajzokkal?
A vállalati identitás számos területével foglalkozunk: évente tucatnyi és egyre több nagyvállalati stratégiát, jövőképet, cégtörténetet, értékrendet segítünk tartalmilag megformálni és átláthatóvá, közérthetővé, azaz könnyen kommunikálhatóvá tenni. A Big Picture-ök, mint az északi csillag vezetik a szervezet gondolkodását és a támogatják a döntéshozatalt. Ezeket a “drágaköveket” ügyfeleink különböző méretekben, formátumokban, de mindig jól láthatóan helyezik el a vállalatban.
3. Tényleg elkészítitek a Big Picture-t a rendezvényen / nálunk a helyszínen?
A fent leírt 5 lépéses konzultatív folyamat manuális rajzolással elkészülhet a helyszínen* is, ami lehet a rendezvény: Offsite, Stratégiai WS, Évértékelő Műhely, stb, vagy bent a „gyárban”, irodavázban.
*Annyiban pontosítunk, ami miatt nem egészen a rendezvény alatt készülnek ezek a Stratégiai jövőkép alatt, mert inkább általában a rendezvényt követően készül a látható része, de természetesen a helyszínen. Az előadásokat, beszélgetéseket hallgatjuk, vizuális jegyzeteket, vázlatokat készítünk, és kigyűjtjük a „Story”-t a mondatokból, majd a résztvevőkkel, vezetőséggel konzultálva az 5 lépéses folyamatban elkészítjük a stratégiát, vagy jövőképet.
4. Szeretnénk az ünnepségünkön átadni a Big Picture-t. Elkészülhet ez a rendezvény előtt?
Ekkor a „hagyományos” grafikai tervezési folyamat jön szóba: számos előzetes konzultáció során haladva: akár helyszínen, akár online formában.
Konzultálhatunk akár egy vagy több tucatnyi munkatárssal, készülhet A3 méretű összefoglaló is, vagy akár egy több méteres cégtörténet is.
A vázlatolástól, a struktúra feltöltésén keresztül, a végsőkig kidolgozott analóg, vagy digitális plakát határidőre való elkészítéséig és postázásáig: mindent megoldunk…
…csak kezdjük el időben!
5. Mennyi ideig tart egy Big Picture Készítése?
A standard, normál átfutási idő hozzávetőlegesen 1 hét.
A több méteres, akár száz feletti történetet, elemi rajzot tartalmazó Cégtörténetek, vagy a jelentős, globális divíziót érintő, teljes stratégiai transzformációt feldolgozó Big Picture-ök evolutív fejlődése pedig természetesen akár 1-2 hónapig is tarthat.
6. Nekünk rendkívül fontos a Corporate Branding. Tudjátok követne a benne foglaltakat?
Minden nagyvállalati partnerünknek megvannak az előírásai, és szorosan követjük az arculati kézikönyvben foglaltakat.
Kiterjedhet ez a Logók és színek használatára, Mit NEM ábrázolunk, stb.
Digitális tervezés esetén még a megadott fontokat is használhatjuk a Plakáton.
Analóg rajzolásnál a közel 100 féle színű, akár keverhető tintát tartalmazó filctollainkkal pedig bármit megoldunk.
7. Legyen a Big Picture meglepetés, vagy inkább széles körben egyeztessünk róla?
Mi jobban hiszünk a nyitott, transzparens, engagement alapú folyamatok erejében, és azt is tapasztaljuk, hogy ezek több, jobb energiát hoznak a folyamatokba, valamint növelik az elköteleződést.
Mit jelent ez a gyakorlatban?
Készítünk ajándékokat is, amik mintegy a cégtörtét egy-egy fejezetét foglalják össze.
Nyilván itt a megajándékozni vágyott vezetőt nem kérdezzük mert, hogy ő szerinte mi legyen ezen a plakáton, de mindenképpen megkérdezzük – legalább közvetlen munkatársakat: milyen történetek fontosak számukra…
Egy jelentős cégtörténet előzetes feldolgozása során viszont nemigen van lehetőség arra, hogy mindenkit megkérdezzünk: így ez egy előkészítő team-re hárul, hogy interjúzzon, kutasson és szűrje az adatokat.
Viszont ha már van Off-Site (mármint ha megint lesz a pandémia után) – akkor az a vizuális facilitálás eszközeivel gyakorlatilag csak néhány plusz perc, vagy csak kisebb szervezési kérdés, hogy a terveket, vázlatokat hozzáférhetővé tegyük a „sokak” számára és ők is reflektáljanak, hozzátegyenek, ötletéljenek, véleményezzenek.
Érdemes hát egyeztetni erről is – hogy lehet közössé tenni e nagyszerű vizuális összefoglalókat!